Arbodienst

Sterke relatie en een servicegerichte aanpak.

Schol Arbodienst ontzorgt u compleet bij verzuimbegeleiding, risico-inventarisatie, PMO, keuringen en het complete HR traject.

Persoonlijk contact is belangrijk. Concreet betekent dit dat u als werkgever weet wie uw casemanager en uw bedrijfsarts zijn. Transparant & overzichtelijk. Wanneer u als werkgever geconfronteerd wordt met een verzuimdossier dan wilt u graag geadviseerd worden door een vast contactpersoon met een duidelijke visie.

Onze casemanagers:                   
Monique Habets                            
Hanneke Vos
Babette Romkes

Telefoonnummer: 0527-687377
E-mailadres: casemanager@scholopurk.nl

Onze bedrijfsartsen:                      (contact via casemanagement)
Mevrouw M. Hie:                            BIG nummer 89043941801  
De heer H.J. Neeb:                         BIG nummer 49030084101


Onze diensten

Het casemanagement team en de artsen van Ontzorgdesk ondersteunen zowel werkgever als
werknemer bij de stappen die gezet dienen te worden voor de Wet verbetering
Poortwachter.

Hierbij staat voorop dat we vanuit een preventieve aanpak werken want het
voorkomen van verzuim is nog altijd het beste voor uw onderneming.

Wanneer er toch een
verzuimdossier ontstaat wilt u ervan uit kunnen gaan dat u en uw werknemer op de juiste
manier begeleid worden.

Het dossier dient binnen de juiste kaders, zonder daarbij risico te
lopen op sancties, behandeld te worden.

Bij een preventieve aanpak is het belangrijk om te kijken naar de juiste handvaten die u en uw organisatie nodig hebben om deze aanpak in te zetten en vol te kunnen houden. Het opstellen en het uitvoeren de Risico Inventarisatie en Evaluatie en het structureel bijhouden van het bijbehorende Plan van Aanpak is hierbij één van de belangrijkste handvaten. Goede arbeidsomstandigheden en het uitsluiten van (veiligheid en verzuim) risico’s zijn zaken welke we hierbij constant in het oog houden.

Werkgevers zijn verplicht om werknemers eens per drie jaar een PAGO (Periodiek Arbeidsgeneeskundig Onderzoek) of PMO (Preventief Medisch Onderzoek) aan te bieden. Aan de hand van de vastgestelde risico’s binnen het bedrijf kunnen werknemers deelnemen aan een PAGO om middels een 0-meting in kaart te brengen hoeveel invloed deze risico’s hebben op de gezondheid of vitaliteit van de werknemers. Wanneer de werkgever een
bredere aanpak prefereert kan er een Preventief Medisch Onderzoek aangeboden worden.


Middels een uitgebreide digitale vragenlijst wordt de vitaliteit, Psychosociale arbeidsbelasting en de arbeidsomstandigheden van uw werknemersbestand in kaart gebracht. Daarnaast worden er een aantal algemene medische testen uitgevoerd om vroegtijdig te kunnen ontdekken of uw werknemers eventuele gezondheidsrisico’s loopt. Het gaat hierbij op de volgende testen; visus (ogen), gehoor, BMI (Body Mass Index), diabetes, bloeddruk en indien gewenst een fysiotherapeutische check.

Schol Arbodienst is De arbodienst in de regio welke gespecialiseerd is in alle soorten rijbewijskeuringen. Onze artsen hebben toegang tot een rechtstreekse digitale omgeving bij het CBR waardoor we alle benodigde gegevens digitaal aan kunnen leveren. Dit betekend dat uw gegevens sneller bij het CBR binnen zijn en daardoor sneller verwerkt kunnen worden.

Het resultaat van uw bedrijf wordt voor een belangrijk deel bepaald door uw werknemers. Zij bepalen uw succes. Om dat succes te behalen hebt u soms extra ondersteuning en expertise nodig. Ontzorgdesk ondersteunt u, met een objectieve blik, kennis van mensen en jaren ervaring, bij het creëren van een werkomgeving waar uw medewerkers kunnen doen waar ze goed in zijn.

Wat maakt Schol Arbodienst anders?

Relatie en servicegerichte aanpak
Persoonlijk contact is belangrijk. Concreet betekent dit dat u als werkgever weet wie uw casemanager en uw bedrijfsarts zijn. Transparant & overzichtelijk.
Uitgebreide providerboog met specialistische providers
Wij zetten tijdens de begeleiding ons netwerk van specialisten in. Deze specialisten staan in constant overleg met ons. Hiermee versterken wij de dossieropbouw en zijn altijd op de hoogte. Het gaat hierbij om tweede spoor adviseurs, arbeidsdeskundigen, arbeidsjuristen, mediators, vertrouwenspersonen en Register Adviseurs Duurzame Inzetbaarheid.
Persoonlijke aandacht
Onze individuele aandacht en lokale betrokkenheid worden door al meer dan 200 opdrachtgevers als bijzonder waardevol ervaren, zowel in het midden- en kleinbedrijf als bij grote organisaties.

Advies over uw personeelszaken van een vast contactpersoon.